واکسن آنفلوانزا برخی محافظت های حیاتی را در برابر COVID-19 نشان می دهد

23 اکتبر 2020 - محققان گفتند که واکسن آنفولانزا همچنین از برخی محافظت های حیاتی در برابرCOVID-19 ، برخوردار است.

واکسیناسیونسالانه ی آنفلوانزا توسط سیستم بهداشت همگانی برای افرادی که در گروه های همواره در معرض خطر، مانند افراد بالای 65 سال، کودکان خردسال و کسانی که به بیماریهای مزمن شدید مانند آسم یا نارسایی قلبی مبتلا هستند، در نظر گرفته می شود.با این حال، امسال واکسن آنفلوآنزا فراتر از این گروه، همچنین به افراد گروه سنی 50 تا 64 سال، نوجوانان سال اول دوره ی دبیرستان و همه ی کسانی که بسیار زیاد در معرض ویروس کرونا قرار می گیرند مانند کارکنان خدمات بهداشتی، نیز ارائه می شود.

شواهد حاصل از تحقیقات تازه منتشره؛ نشان می دهد که این واکسن همچنین می تواند از افراد در برابرCOVID-19 ، محافظت کند.دو مطالعه ی انجام شده در ایتالیا و برزیل، با مشارکت بیش از 100000 نفر، نشان داد که این واکسن تعداد پذیرش در بیمارستان به دلیل ویروس کرونا را کاهش داده است.

هر دو تیم تحقیقاتی از دانشگاه میلان و دانشگاه سائوپائولو از دولتهای سراسر جهان خواستند که مردم را به تزریق هر چه زودتر واکسن آنفلوانزا تشویق کنند.

پرفسور Peter Openshaw، استاد پزشکی آزمایشگاهی در کالج امپریال لندن، گفت: این خبر خوبی است و بدان معناست که کمپین واکسیناسیون آنفلوانزا در انگلیس بسیار مهمتر از هر سال دیگری است. این یافته ها، از مطالعات انجام شده بر روی تعداد زیادی از مردم بدست آمده است و واقعاً مهم است.

وی گفت: این نتایج نشان می دهند که واکسن آنفلوانزا هم اکنون برای پیشگیری از ویروس کرونا نیز یک سلاح محسوب می شود و بطور بالقوه یکی از معدود اقدامات موثری است که می توانیم زمستان امسال انجام دهیم.

مطالعه ی محققان ایتالیایی، که در مجله Vaccines منتشر گردید، نشان می دهد که در مناطقی که میزان تزریق واکسن آنفلوانزا در آن 70٪ بوده است، مرگ ناشی از COVID-19، بیشتر از 10 مورد در میان هر 100000 نفر جمعیت نیست.

تحقیقات پژوهشگران برزیلی نشان داد که میزان مرگ و میر در بین کسانی که علیه آنفلوانزا واکسینه شدند اما به ویروس کرونا آلوده شده اند، 35٪ کمتر است.

پروفسورOpenshaw ، گفت: به نظر می رسد این واکسن ها به جای این که آنتی بادی یا سلول هایT جدیدی را برای مقابله با عفونت تولید کند،- که به طور معمول یک واکسن برای یک پاتوژن خاص تولید می کند- سیستم ایمنی بدن را برای واکنش به ویروس کرونا آموزش می دهند.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2020/oct/nhs-flu-vaccine-found-to-offer-protection-against-covid-19.html